donderdag 2 april 2015

Isabel Dubbeld Nederlands kampioen showrijden

HAUWERT – Isabel Dubbeld (12), lid van onze ijsclub, uit Hauwert en haar vriendin Roxy Janssen uit Katwoude namen afgelopen zondag deel aan het Nederlands kampioenschap showrijden op de ijsbaan Kardinge in Groningen. Deze sport wordt in verschillende categorieën gereden; solo, duo, kwartet, kleine groep (twaalf personen) en grote groep (achttien personen). Isabel schaatste in de categorie duo en grote groep. In de groep duo werd de Hauwertse dame vorig jaar samen Roxy Nederlands kampioen. Zij schaatsen toen op de muziek en in kleding van Cat in the Hat. "Dit jaar wilden we weer winnen en het werd super spannend", vertelt de enthousiaste Isabel. "Dit keer dansten we op muziek van Nigthmare before christmas. Roxy en ik waren eng geschminkt en hadden spinnen in ons haar en halloweenkleding aan. Na het duo moest ik mij snel omkleden voor het grote showteam. Daar schaatsten we in een half zwart/half wit pak op een mix van de muziek van Michael Jackson." Achttien personen van kunstschaatsvereninging Hoorn stonden op het ijs. " Dit keer schaatste ik samen met mijn zus Michelle. Zij is negentien jaar. We oefenden veel voor dit optreden, want de hele groep moest synchroon schaatsen. De een droeg zwart links in het kostuum en de ander rechts, zodat het voor het publiek leek alsof er een zwart en een wit persoon op het ijs stond". Met deze voorstelling is Isabel ook Nederlands kampioen geworden. "Ik heb een superleuke dag gehad en volgend jaar doe ik zeker weer mee." Roxy Janssen en Isabel Dubbeld (r) wonnen het Nederlands kampioenschap showrijden met hun kuhr Nightmare before christmas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten